Presses per urbanitzar Copons
Published by Copons en Lluita Novembre 17th, 2006 in DiversosAquesta setmana passada es va signar un Conveni a Copons que permetrà tenir 5 anys abans del previst una depuradora d'aigues residuals, Aquesta bona notícia amaga en realitat una trampa: la depuradora es fa per poder urbanitzar el poble, no per simple interès dels que aquí vivim.
Com us comentàvem des de Copons.info fa unes setmanes, per poder fer la urbanització Hort d'en Sala, que preveu triplicar la població del poble amb 137 habitatges nous, és obligatori tenir una estació depuradora d'aigües residuals. Un dels problemes plantejats és que l'Agència Catalana de l'Aigua no tenia previst fer la depuradora fins el 2012, amb la qual cosa el projecte especulatiu de l'Hort d'en Sala no podia tirar endavant. Això s'ha solucionat ràpidament signant un conveni entre l'empresa promotora, l'ACA i l'Ajuntament de Copons; en aquest conveni es reparteixen les costes entre la promotora i l'Ajuntament de Copons, que posarà la seva part dels diners del pressupost municipal i els recuperarà el 2012.
Caldrà veure en el futur la qualitat i bon funcionament d'aquesta depuradora que es deixa en mans privades; l'experiència demostra el gran nombre de problemes en les infrastructures creades per empreses privades a canvi d'urbanitzar terrenys. I caldrà veure si serveix de res una depuradora a Copons, ja que la riera de Calaf (o Sant Pere) baixa contaminadíssima des del seu origen. També caldrà estar alerta de com absorbeix aquesta diminuta riera el gran creixement demogràfic i industrial que es preveu al nord de l'Anoia en els propers anys. Possiblement, aviat més que un riu tindrem una clavaguera a cel obert.
Sembla mentida la pressa que té el consistori coponenc de deixar lligats tots els temes polèmics abans de les eleccions municipals de l'any que ve. Darrerament s'està donant una activitat inusitada a l'Ajuntament amb plens extraordinaris pràcticament cada setmana. Esperem que els nostres representants hagin meditat a fons aquest gran canvi pel poble, ja que l'opinió dels coponencs i coponenques sembla no interessar gaire.
Una bonica vista de Copons

No Responses to “Presses per urbanitzar Copons”
Please Wait
Leave a Reply