Palestina: resistint el genocidi

Per Jordi Saumell 

La situació a Palestina es fa cada cop més insostenible, fins al punt que gairebé es pot parlar d'una guerra encoberta; una guerra on els palestins, principalment civils, hi posen els morts, i la comunitat internacional mira cap a una altra banda.

La situació des de la rcent guerra del Líban i l'ocupació de Gaza s'agreuja cada dia amb desenes de morts. Els drets humans no existeixen a Israel, on la pràctica dela tortura en els interrogatoris és legal. Dones i nens són empresonats, a vegades indefinidament i sense càrrecs. Una vida humana palestina no val res.

Això és el pa de cada dia a les poblacions i camps de refugiats palestins, mancades del més bàsic per sobreviure i assetjades constantment pels tancs demercenaris israelites.

Dues imatges, d'aquelles tan truculentes que ens ofereixen els telenotícies, han fet les últimes setmanes que una esgarrifança ecorregués el meu cos i que la ràbia, la indignció i la tristesa s'apoderés del meu cos. Quant sofriment, quanta mort, quanta injustícia aplicada per un dels pobles més perseguits i que més ha sofert al llarg de la història: el poble jueu.

La setmana passada una manifestació pacífica de dones vídues palestines, vestides de dol, va ser acribillada amb ametralladores i diverses dones van morir al mig del carrer. L'exèrcit i el Govern israelià van dir que entre les dones hi havia militants de Hamàs que disparaven; les imatges filmades per un càmera palestí ho desmenteixen categóricament i mostren la cara més fosca de l'Estat isralià: assassinar civils premeditadament.

Ahir gairebé una trentena de palestins, la majoria nens i dones, van morir a casa seva destroçats per les bombes israelianes. I tot com a resposta a uns tristos cohets llençats per la resistència palestina que rarament encerten el blanc. La desproporció es fa palesa, la manca de dignitat i moral dels dirigents jueus també. Quan acabaran les massacres de civils inocents? Quan es farà justícia al poble palestí, abandonat a les mans genocides d'Israel pels nostres respresentants europeus?. Llibertat i justícia per Palestina!


No Responses to “Palestina: resistint el genocidi”  

  1. No Comments

Leave a Reply



Enquesta

  • Quina nit de la festa major t ho vas passar millor?

    View Results

    Loading ... Loading ...