Dimecres llegíem una notícia que pot ser un gran pas per aturar el parc eòlic de Serra Morena i molts d'altres parcs a Catalunya: es volen limitar els parcs eòlics a Catalunya, possiblement a 1/4 part, o potser menys.

El Pla eòlic de Catalunya preveia per l'any 2010 una potència de 3000 MW per tot el territori, i de 3500 MW pel 2015. Ara, el govern espanyol afortunadament vol reduir dràsticament el potencial d'energia eòlica a Catalunya fins a 585-1284 MW.

Segons llegíem a La Vanguardia dimecres:

"En el millor dels casos, la planificació estatal només preveu conectar a Catalunya una potència igual a la dels parcs amb permís (1284 MW: 144 MW en servei i 1140 amb autorització administrativa). En canv, quedarien a l'aire 1351 MW que es troben en fase de tramitació més o menys avançada. "

Si això fos cert, el Parc eòlic de Serra Morena no es faria, ja que encara no ha estat autoritzat.

Els motius que al.lega el govern espanyol per tirar per terra el Pla energètic e Catalunya són:

  1.  No ens podem fiar de l'empenta d'aquest sector, ja que algun dia pot deixar de fer vent i el mercat quedaria desabastit.
  2. Hi ha problemes per l'evacuació de l'energia.

En tot cas, hem de continuar alerta perquè EOLICCAT (un consorci de 45 empreses del sector eòlic de Catalunya creat recentment) està presionant per canviar les coses, amb el total suport del Govern de la Generalitat i també d'ERC.

Si voleu més informació al respecte:

L'estat espanyol vol retallar la potència eòlica promesa al pla denergia català

GEPEC


 


No Responses to “Bones notícies: L’estat espanyol vol retallar la potència eòlica promesa al pla d’energia català”  

  1. No Comments

Leave a Reply



Enquesta

  • Que opines dels jocs olímpics de Pekin?

    View Results

    Loading ... Loading ...